سریع ترین روش های مهاجرت به کانادا | مزایا و معایب زندگی در کانادا

کانادا یکی از کشورهای پهناور جهان است که این روزها در صدر مقاصد مهاجرتی ایرانیان قرار گرفته است. این کشور مهاجرپذیر، از طریق ویزای تحصیلی، اسکیل ورکر، ویزاهای سرمایه‌گذاری، جاب آفر و ویزای توریستی، بسیاری را به خود جذب می کند.
سریع ترین روش های مهاجرت به کانادا | مزایا و معایب زندگی در کانادا
کد خبر : ۶۱۹۲۲

اگر شما نیز قصد مهاجرت به کانادا را دارید و می خواهید از شرایط مهاجرت به کانادا و شرایط اقامت در کانادا مطلع شوید و مزایای زندگی در این کشور را بدانید، در این محتوا همراه ما باشید.

درخواست های مهاجرت ایرانیان به کانادا روند افزایش قابل توجهی به خود گرفته است؛ به همین دلیل برخی افراد تصور می کنند کانادا، راحت ترین کشور برای مهاجرت است اما مهاجرت به کانادا و اقامت در کانادا، آن قدرها هم ساده نیست مخصوصا اگر با قوانین این کشور آشنا نباشید، فرآیند مهاجرت به کانادا، حتی درصورت ارائه تمکن مالی از طریق خرید یا حتی اجاره خانه در کانادا از سایت‌های معتبر خرید خانه در کانادا، بازهم مشکلاتی همراه شما خواهد بود.

سریع ترین روش های مهاجرت به کانادا | مزایا و معایب زندگی در کانادا

به طور کلی 7 روش پرطرفدار برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  1. مهاجرت تحصیلی
  2. مهاجرت کاری
  3. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری مانند خرید خانه در تورنتو
  4. مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
  5. مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ کانادا
  6. مهاجرت از طریق خود اشتغالی در کانادا
  7. مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا

کانادا با ارائه منابع مالی و فرصت های شغلی، دورنمایی از پیشرفت در کار و تحصیل را در ذهن مهاجران ترسیم کرده است اما مزایای زندگی در کانادا مخصوصا سرمایه گذاری در این کشور از طریق خرید خانه در تورنتو ، تنها محدود به این موارد نمی شود و مزایای آموزشی، خدمات بهداشتی و درمانی، تجاری و اقتصادی، رفاهی و تفریحی این کشور نیز جذابیت بسیاری برای مهاجران دارد.

  • بهداشت و درمان

استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در کشورها صددرصد رایگان نیست. اما در کانادا و طبق قوانین استانی این کشور، برنامه های خدمات درمانی مشخص در این کشور پیاده سازی و اجرا می شود مثلا اگر هزینه سالانه خدمات درمانی برای هر فرد به طور میانگین 5000 دلار باشد، هر خانوار برای دسترسی به این خدمات 9000 دلار پرداخت می کند. شبکه خدمات درمانی کشور کانادا نیز به سیستم جهانی متصل بوده و بدون پرداخت هزینه میتوانید از خدمات پزشکی بهره مند شوید.

  • فرصت های شغلی

رویکرد کانادا در مسئله مهاجرت یا همان کار مهاجران، مسئله ای جدید نیست و کشور کانادا تا حد زیادی از معضل بی کاری به دور مانده است و متخصصان و نیروی کار ماهر می توانند با مهاجرت به این کشور، از شرایط اقتصادی و فرصت های شغلی آن بهره مند شوند. لازم به ذکر است که کانادا حتی بعد از اپیدمی کووید جزء معدود کشورهایی بوده است که توانسته اقتصاد خود را ترمیم بخشد و فرصت های شغلی را افزایش دهد.

  • تحصیل با هزینه کم

در کانادا، دانش آموزان می توانند به سادگی تا مقطع دیپلم تحصیل کنند حتی برای مهاجران و فرزندانشان نیز محدودیت عمده ای وجود ندارد. سیستم آموزشی این کشور به صورت استانی و بدون آموزش فدرالی است. برخی از برترین دانشگاه های دنیا همچون دانشگاه تورنتو، مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و… در کشور کانادا قرار دارد و فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا نیز بسیار ساده تر از دانشگاه های ایالت متحده است.

سریع ترین روش های مهاجرت به کانادا | مزایا و معایب زندگی در کانادا

  • درآمد بالا

از سال 2007 به بعد سطح درآمد در کانادا تغییر کرده و رشد را تجربه کرده است. البته لازم به ذکر است که افزایش درآمد به عواملی چون سابقه کاری، مدرک تحصیلی، جنسیت، مدت زمان کار و... بستگی دارد. کارکنانی که در حوزه‌هایی چون معدن، نفت و گاز فعالیت دارند، بیشترین حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند و کارکنان قسمت‌های مختلف خدماتی چون مواد خوراکی، غذایی و خرده‌فروشان کمترین دستمزد را از دولت دریافت می‌کنند.

  • حمایت اجتماعی

کانادا سیستم قدرتمندی برای حمایت اجتماعی در نظر گرفته است که در این سیستم زنانی که به تازگی مادر شده اند، می توانند تا 52 هفته از مرخصی استفاده کنند، این امر حتی در مورد فرزند خواندگی نیز صدق می کند و پدر و مادری که کودکی را به فرزند خواندگی می گیرند می توانند تا 35 هفته از مرخصی استفاده کنند. در صورت اتمام مرخصی نیز می توانند به همان شغل سابق با جایگاه قبلی باز گردند.

معایب زندگی در کانادا

مهاجرت، در کنار مزایایی که می تواند داشته باشد، خالی از عیب نیست. بسیاری از مهاجرین با عدم آگاهی و بررسی لازم، گام در سرابی می گذارند که انتهای آن مشخص نیست. گاه معایب مهاجرت بیش از مزایای آن است. چه بسیار افرادی که با وعده های خیالی سختی مهاجرت را قبول می کنند اما در نهایت با شکست های جبران ناپذیری مواجه می شوند. برخی از این معایت عبارتند از:

  • نرخ بالای مالیات
  • آب‌وهوای سرد
  • دوری از خانواده
  • سبک زندگی گران
  • هزینه های تهیه مسکن
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر